УКРАЇНА

ХМЕЛЬНИЦЬКА ОБЛАСНА РАДА

СЬОМЕ СКЛИКАННЯ


РІШЕННЯ

від 21 грудня 2018 року № 44-23/2018

м. Хмельницький



Про Стратегічний план розвитку
мережі закладів загальної середньої освіти –
об’єктів спільної власності територіальних громад
сіл, селищ, міст Хмельницької області


Розглянувши подання голови Хмельницької обласної державної адміністрації та керуючись пунктом 16 частини першої статті 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та відповідно до частини другої статті 11 Закону України «Про засади державної регіональної політики», обласна рада

ВИРІШИЛА:

1. Затвердити Стратегічний план розвитку мережі закладів загальної середньої освіти – об’єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Хмельницької області (далі – Стратегічний план, додається).
2. Рекомендувати Департаменту освіти і науки обласної державної адміністрації здійснювати загальну координацію роботи з виконання Стратегічного плану.
3. Контроль за виконанням рішення покласти на першого заступника голови обласної ради Н. Андрійчук та постійну комісію обласної ради з питань освіти, науки, культури, молодіжної політики, спорту і туризму.


Перший заступник
голови ради Н. Андрійчук

Додаток
До рішення обласної ради

ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення обласної ради
від 21 грудня 2018 року
№ 44-23/2018

СТРАТЕГІЧНИЙ ПЛАН
розвитку мережі закладів загальної середньої освіти – об’єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Хмельницької області


І. Вступ
На виконання Закону України «Про освіту», Національної стратегії реформування системи інституційного догляду та виховання дітей на 2017-2026 роки, затвердженої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 09 серпня 2017 року № 526-р, в області передбачається зміна існуючої системи закладів освіти інституційного догляду та виховання дітей, з урахуванням потреб, думки та інтересів кожної дитини.
Метою стратегічного плану є зміна системи інституційного догляду та виховання дітей на заклади з денним перебуванням; скорочення мережі закладів освіти із цілодобовим перебуванням вихованців та забезпечення умов для альтернативних освітніх послуг, розвиток інклюзивного навчання.
Основними завданнями є:
1. Забезпечення трансформації закладів освіти інституційного догляду та виховання дітей з урахуванням реальних потреб дітей та сімей з дітьми.
2. Інформування суспільства про реформування системи інституційного догляду та виховання дітей через соціальні мережі та засоби масової інформації.
3. Створення умов для охоплення дітей з особливими освітніми потребами інклюзивним навчанням.
4. Забезпечення консолідації влади, інститутів громадянського суспільства в процесі реформування системи догляду та виховання дітей галузі освіти.
5. Поступове встановлення мораторію на зарахування дітей в заклади інституційного догляду та виховання.
6. Створення умов для надання якісної профільної середньої освіти.

Очікувані результати:
1. Поступове зменшення кількості дітей в установах інституційного догляду галузі освіти (до 20 % щороку, починаючи з 2019 року).
2. Скорочення кількості закладів інституційного догляду та виховання галузі освіти (до 15 % щороку, починаючи з 2019 року (крім спеціальних шкіл та навчально-реабілітаційних центрів).
3. Припинення до 2026 року функціонування інтернатів у складі закладів освіти, в яких проживає понад 15 вихованців.
4. Вжити заходів щодо збільшення охоплення інклюзивним навчанням дітей з особливими освітніми потребами (на 30 % щороку, починаючи з 2018 року).
5. Створення мережі закладів освіти для забезпечення підтримки обдарованих дітей, розвитку у них творчих здібностей, формування навичок самоосвіти і самореалізації особистості.
6. Забезпечення якісної профільної середньої освіти.

ІІ. Інформація про заклади
До системи інституційного догляду та виховання дітей системи освіти належать 16 загальноосвітніх закладів обласного підпорядкування та дитячий будинок. З них: 2 гімназії (Вовковинецька гімназія Хмельницької обласної ради, Орининська гімназія Хмельницької обласної ради), 1 санаторна школа (Плужнянська санаторна школа Хмельницької обласної ради), 4 спеціальних школи для дітей з інтелектуальними порушеннями (Ямпільська спеціальна школа Хмельницької обласної ради, Берездівська спеціальна школа Хмельницької обласної ради, Антонінська спеціальна школа Хмельницької обласної ради, Голенищівська спеціальна школа Хмельницької обласної ради), 1 спеціальна школа для дітей з порушенням зору (Кам’янець-Подільська спеціальна школа Хмельницької обласної ради), 1 спеціальна школа для дітей з порушенням слуху та мовлення (Новоушицька спеціальна школа Хмельницької обласної ради), 3 навчально-реабілітаційні центри (Солобковецький навчально-реабілітаційний центр Хмельницької обласної ради, Кам’янець-Подільський навчально-реабілітаційний центр Хмельницької обласної ради, Ізяславський навчально-реабілітаційний центр Хмельницької обласної ради), 1 ліцей І-ІІІ ступенів (Кам’янець-Подільський ліцей І-ІІІ ступенів «Славутинка» Хмельницької обласної ради), 2 ліцеї ІІ-Ш ступенів (Хмельницький ліцей ІІ-ІІІ ступенів Хмельницької обласної ради, Славутський ліцей ІІ-ІІІ ступенів Хмельницької обласної ради), 1 військовий ліцей з посиленою військово-фізичною підготовкою (Кам’янець-Подільський ліцей з посиленою військово-фізичною підготовкою Хмельницької області). Крім того, 1 санаторна школа Хмельницької міської ради, 1 спеціалізована школа з поглибленим вивченням окремих предметів Шепетівської міської ради.
У порівнянні з 2016 роком, прийнято рішення про припинення діяльності шляхом ліквідації однієї спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату для дітей з інтелектуальними порушеннями (Соколівська спеціальна загальноосвітня школа–інтернат Хмельницької обласної ради), перейменовано одну спеціальну загальноосвітню школу-інтернат для дітей з інтелектуальними порушеннями (Солобковецька спеціальна загальноосвітня школа-інтернат Хмельницької обласної ради), одну спеціальну школу-інтернат для дітей з порушенням опорно-рухового апарату у поєднанні з інтелектуальними порушеннями (Ізяславська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат для дітей з порушенням опорно-рухового апарату у поєднанні з інтелектуальними порушеннями) у навчально-реабілітаційні центри (із зміною типу закладу без зміни організаційно-правової форми).
Щорічно в області забезпечується проведення обліку дітей з особливими освітніми потребами. У 2018 році кількість дітей з порушеннями у фізичному та (або) розумовому розвитку становила 32995, з них: 5630 – з інвалідністю.
Згідно з оновленим банком даних обласної психолого-медико-педагогічної консультації станом на 01.06.2018 в області проживає 8317 дітей із порушенням зору (з них - 40 сліпих), 540 - із порушенням слуху (з них - 70 глухих), 8003 - із порушенням опорно-рухового апарату, 8068 - із порушенням мовлення, 229 дітей - із раннім дитячим аутизмом, 678 - із затримкою психофізичного розвитку, 1155 - з інтелектуальними порушеннями.
В закладах освіти інституційного догляду області на 05.10.2018 навчається та виховується 3402 дитини дошкільного та шкільного віку (130 та 3272, відповідно), що становить 2,5 % від загальної кількості учнів, які навчаються у закладах загальної середньої освіти області. Завантаженість закладів становить 87 % від проектної потужності цих закладів.
У порівнянні з 2016 роком учнівський контингент зменшився на 0,4 % (на 14 учнів; становив 3416 учнів). У порівнянні з 2017 роком - зменшився на 4,6 % (на 158 учнів і становив 3560 учнів).
У спеціальних, санаторних школах навчаються і виховуються діти з певними порушеннями, відповідно до спеціалізації закладу.
У закладах обласного підпорядкування навчається 565 дітей з інвалідністю, що становить 17 % від загальної кількості вихованців зазначених закладів.
У закладах інституційного догляду існує цілодобове та денне перебування дітей. Відповідно до чинного законодавства організовано індивідуальну форму навчання.
Із загальної кількості дітей, які перебувають в закладах інституційного догляду, 2638 (70,6 %) знаходяться в закладі цілодобово, 1066 (28,5 %) – тільки в денний час, 29 дітей (0,7 %) навчаються за індивідуальною формою і проживають вдома.
1894 (50,7 %) дітей знаходяться на повному державному забезпеченні, 1839 дітей (49,6 %) частково утримуються за рахунок батьків.
В закладах обласного підпорядкування навчається 565 дітей з інвалідністю, що становить 15 % від загальної кількості вихованців зазначених закладів.
Розподіл вихованців за географічним походженням має такий вигляд: 1288 дітей (34,6 %) проживає в тому ж населеному пункті, де знаходиться заклад; 950 (25,4 %) - проживають в інших населених пунктах району, об’єднаних територіальних громадах; 1308 (35 %) – у населеному пункті інших районів, об’єднаних територіальних громад.

ІІІ. Матеріально - технічна база
Загальна площа земельних ділянок, які перебувають у власності закладів інституційного догляду та виховання становить 215,2864 гектарів.
Найбільшу площу земельних ділянок мають Вовковинецька гімназія Хмельницької обласної ради, Орининська гімназія Хмельницької обласної ради, Берездівська спеціальна школа Хмельницької обласної ради та Голенищівська спеціальна школа Хмельницької обласної ради.
Найменшу - Кам'янець-Подільський ліцей з посиленою військово-фізичною підготовкою Хмельницької області, Кам`янець-Подільський навчально-реабілітаційний центр Хмельницької обласної ради, Кам’янець-Подільська спеціальна школа Хмельницької обласної ради, Кам’янець-Подільський ліцей І-ІІІ ступенів «Славутинка» Хмельницької обласної ради, дитячий будинок Хмельницької обласної ради.
Загальна площа будівель, що знаходиться на балансі закладів, становить 91395,95 кв. м. З них: 27121,95 кв. м використовується під навчальні корпуси, 33880,05 кв. м - під спальні корпуси та 22028,9 кв. м - під будівлі іншого призначення.
Всього на балансі установ знаходиться 178 будівель. Для організації освітнього процесу в закладах навчальні корпуси розташовані в 16 (9 %) будівлях, спальні - 24 ( 13,5 %) будівлях. Кількість будівель іншого призначення в школах-інтернатах становить 138 (77,5 %) одиниць.
Загальний парк транспортних засобів шкіл-інтернатів становить 93 одиниці, з них:
- 32 мікроавтобуси та автобуси;
- 26 легкових автомобілів;
- 20 вантажних автомобілів;
- 13 інших транспортних засобів.

Інформацію про матеріально-технічну базу шкіл-інтернатів викладено у додатку 1.

ІУ. Фінансування закладів
У 2018 році на утримання закладів системи інституційного догляду по галузі освіти передбачено видатки в сумі 293 840,4 тис. грн., що на 20,6 % більше у порівнянні з 2017 роком.
Вартість утримання вихованців коливається від 72 тис. грн. до 249 тис. гривень.
У Берездівській спеціальній школі Хмельницької обласної ради найвища вартість утримання одного учня і становить понад 249 тис. гривень. Найнижча вартість утримання одного учня серед спеціальних закладів загальної середньої освіти - у Хмельницькій санаторній школі, Кам’янець-Подільській спеціальній школі І-ІІІ ступенів Хмельницької обласної ради.
Середні витрати на утримання 1 вихованця у 2018 році становлять 82,66 тис. грн., що на 20,2 % більше у порівнянні з минулим роком.
Загальна чисельність штатних одиниць станом на 01.09.2018 у закладах інституційного догляду складає 1891,99 (педагогічні працівники – 1057,60 шт. од., спеціалісти та молодший обслуговуючий персонал – 834,39 шт. од.), що на 59,64 шт. од. (3%) менше порівняно з минулим роком. Дане зменшення відбулося за рахунок вивільнення штатних одиниць в Орининській гімназії Хмельницької обласної ради, Вовковинецькій гімназії Хмельницької обласної ради (зміна типу закладу на гімназію) та Соколівській спеціальній загальноосвітній школі-інтернаті Хмельницької обласної ради (ліквідація закладу).

Інформацію про фінансування закладів шкіл-інтернатів викладено у додатку 2.

 Черговість трансформації закладів інституційного догляду - об’єктів спільної власності територіальних громад, сіл, селищ, міст Хмельницької області

 

№ групи

Група

інституцій

Власна

назва інституцій

Оцінка закладу

(у балах

за даними

Мінсоц

політики)

Період трансформації (короткостроковий, середньостроковий, довгостроковий) Рік трансформації
1 Будинки дитини Дитячий будинок Хмельницької обласної ради 61

довгостроковий

До 31 грудня 2021 року переходить у підпорядкування центрального органу виконавчої влади у сфері соціального захисту за рішенням обласної ради. (пункт 3 абзац 7 розділу ХІІ Прикінцеві та перехідні положення Закону України «Про освіту»).  

2

Загальноосвітні школи-інтернати; санаторні школи-інтернати; навчально-виховні комплекси, у складі якого є загальноосвітня школа-інтернат або санаторна школа-інтернат Вовковинецька гімназія Хмельницької обласної ради 55

середньостроковий

З 01.09.2018 року - зменшення контингенту вихованців у зв’язку зі зміною порядку зарахування.

До 31 грудня 2021 року перетворюється у дитячий будинок та переходить у підпорядкування центрального органу виконавчої влади у сфері соціального захисту або в заклади дошкільної, середньої освіти, інші заклади освіти чи соціального захисту за рішенням обласної ради.

(пункт 3 абзац 7 розділу ХІІ Прикінцеві та перехідні положення Закону України «Про освіту»).

Орининська гімназія Хмельницької обласної ради 68

довгостроковий

До 01.09.2018 року - зменшення контингенту вихованців у зв’язку зі зміною порядку зарахування.

До 31 грудня 2021 року перетворюється у дитячий будинок та переходить у підпорядкування центрального органу виконавчої влади у сфері соціального захисту або в заклади дошкільної, середньої освіти, інші заклади освіти чи соціального захисту за рішенням обласної ради.

(пункт 3 абзац 7 розділу ХІІ Прикінцеві та перехідні положення Закону України «Про освіту»).

Плужнянськасанаторна школаХмельницькоїобласної ради

48

короткостроковий

2020

Зменшення кількості дітей із цілодобовим перебуванням.

Зарахування дітей з малими і неактивними формами туберкульозу із граничним терміном навчання не більше 2 навчальних років (включаючи рік зарахування).

Повторне зарахування здійснюється згідно чинного законодавств.

3

Спеціальні школи-інтернати, навчально-реабілітаційні центри; спеціалізовані школи-інтернати, гімназії-інтернати, колегіуми-інтернати, ліцеї-інтернати; навчально-виховні комплекси, у складі яких є вище перелічені заклади

Кам’янець-Подільська спеціальна школа

Хмельницької обласної ради (заклад для дітей з порушенням зору)

66

довгостроковий

2025

Зменшення контингенту дітей шляхом переведення їх у заклади загальної середньої освіти на інклюзивне навчання; зменшення кількості дітей із цілодобовим перебуванням.

Новоушицька спеціальна школа Хмельницької обласної ради

(заклад для дітей з порушенням слуху та мовлення)

53

середньостроковий

2022

Часткове переведення дітей у заклади загальної середньої освіти на інклюзивне навчання; зменшення кількості дітей із цілодобовим перебуванням

Кам’янець-Подільський ліцей І-ІІІ ступенів «Славутинка» Хмельницької обласної ради 67

довгостроковий

   Починаючи з 2019/2020 навчального року припинити набір учнів до 1-го класу.

   2023 рік – зміна типу закладу на ліцей ІІ-ІІІ ступенів. З 2023/2024 навчального року припинити набір учнів до 5 класу.

   2027 рік - зміна типу закладу на ліцей ІІІ ступеня.

Хмельницький ліцей   ІІ-ІІІ ступенів Хмельницької обласної ради 66

довгостроковий

2020 рік припинити набір учнів до класів ІІ ступеня.

Зміна типу закладу на науковий ліцей ІІІ ступеня (після затвердження КМУ положення про заклади спеціалізованої освіти).

Славутський ліцей ІІ-ІІІ ступенів

Хмельницької обласної ради

61

довгостроковий

Починаючи з 2021/2022 навчального року припинити набір учнів до 5-го класу.

   2027 рік - зміна типу закладу на ліцей ІІІ ступеня.

.

4 Спеціальні школи-інтернати/навча-льно-реабілі-таційні центри для дітей з інтелектуальними порушеннями; навчально-виховні комплекси, у складі яких є вищевказані заклади

Антонінськаспеціальнашкола Хмельницької обласної ради

41

короткостроковий

2020

Зменшення кількості дітей

з інтелектуальними порушеннями

із цілодобовим перебуванням.

Голенищівська спеціальна школа Хмельницької обласної ради 50

короткостроковий

2020

Зменшення кількості дітей

з інтелектуальними порушеннями

з цілодобовим перебуванням.

Ямпільська спеціальнашкола Хмельницької обласної ради 50

короткостроковий

2020

Зменшення кількості дітей

з інтелектуальними порушеннями

з цілодобовим перебуванням

.

Ізяславськийнавчально-реабілітаційний центр

Хмельницькоїобласноїради

60

середньостроковий

2022

Зменшення кількості дітей

зі складними порушеннями з цілодобовим перебуванням.

Кам’янець-Подільський навчально-реабілітаційний центр Хмельницької обласної ради 63

довгостроковий

2025

Зменшення кількості дітей

зі складними порушеннями з цілодобовим перебуванням.

Солобковець-кийнавчально-реабілітаційний центр

Хмельницькоїобласноїради

48

короткостроковий

2020

Зменшення кількості дітей

зі складними порушеннями з цілодобовим перебуванням.

Директор Департаменту освіти і науки

облдержадміністрації                                                                                                                          О. Фасоля

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Загальні відомості про заклад

Хмельницький спеціалізований ліцей-інтернат поглибленої підготовки в галузі науки створений згідно з Розпорядження представника Президента України в Хмельницькій області від 26.07.1993р.№531, знаходиться у комунальній власності, є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки в установах банків, печатку, штамп, ідентифікаційний номер.
Засновником навчального закладу є Хмельницька обласна рада.
Юридична адреса загальноосвітнього навчального закладу:
2900, Хмельницька область, м. Хмельницький, вул. Озерна, 14
телефони (0382)77-15-98,(0382)77-67-10.
Хмельницький спеціалізований ліцей-інтернат поглибленої підготовки в галузі науки – загальноосвітній навчальний заклад ІІІ ступеня з профільним навчанням.
Хмельницький ліцей-інтернат у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Положенням про загальноосвітній навчальний заклад, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України, іншими нормативно-правовими актами, Статутом закладу.
Ліцей-інтернат має власний гімн та клятву ліцеїста.
Освітній процес у ліцеї визначається навчальним планом, розробленим на основі Типових навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів ІІІ ступеню (наказ МОН України від 27.08.2010 р.№834), що передбачає створення умов для отримання учнями повної загальної середньої освіти та реалізації їх індивідуальних, творчих здібностей, інтересів і нахилів, які дозволяють глибоко оволодіти профільними предметами та підготуватись до державної підсумкової атестації і зовнішнього незалежного оцінювання.
Робочий план зорієнтований на шестиденний робочий тиждень. Особливостями навчального плану є забезпечення як загальноосвітньої, так і профільної підготовки учнів.
Кожен профіль передбачає вивчення профільних предметів та профільних спецкурсів, курсів за вибором з метою забезпечення умов самореалізації, самовизначення ліцеїстів з урахуванням їхніх інтересів та нахилів, а також з метою забезпечення безперервної освіти ліцей – вищий навчальний заклад.

Жолобок Наталія Володимирівна (1993 – 1998 рр.) – перший директор ліцею-інтернату

Бути першим завжди важко. У системі освіти подвійно важко. А з чого усе розпочалося?
За рішенням Хмельницької обласної державної адміністрації від 26.07.1993 року, коли виникла нагальна потреба створити заклад, де б навчались талановиті та обдаровані діти із сільської місцевості, створено Хмельницький спеціалізований ліцей-інтернат поглибленої підготовки в галузі науки, що став справжньою школою доброти і радості, утвердження в душах юнаків і дівчат високих національних, моральних та загальнолюдських цінностей.
«… Сьогодні у системі освіти України відбувається багато якісних змін. Державі потрібна молода інтелектуальна еліта, здатна швидко адаптуватись і узяти на себе відповідальність за її майбутнє…» , - слова Н.В.Жолобок. першого директора Хмельницького спеціалізованого ліцею-інтернату поглибленої підготовки в галузі науки стали пророчими.
Склад педагогічного колективу новоствореного закладу формувався на конкурсній основі, що сприяло приходу до ліцею кращих учителів зі шкіл міста.
Створенню ліцею передувало багато подій. Зведення самої будівлі розпочалося ще у 1990 р. і до 1993 р. не було завершено. Не маючи даху над головою, учителям та учням перші роки навчання видались досить важкими: навчалися в приміщеннях школи-інтернату (сьогодні НВК №4), ДТСААФу, сш №22, дитячого садочку №42, а проживали в різних корпусах: ПТУ №9, туристичній базі «Південний Буг». Перший випуск відбувся в 1995 році – із 117 випускників до вузів вступило 98 (83%). Другий випуск – 1996 рік, із 73 випускників стали студентами 64, це (87,5%).
Тим часом навчальний заклад міцнів і розвивався. Навчання відбувалося за профілями - філологічний, історико-правовий, фізико-математичний, хіміко-біологічний, георафо-біологічний; у 1999 році був створений військовий профіль, який проіснував 2 роки.
З метою наукового підходу до викладання дисциплін. Здобуття пільгового права при вступі, було започатковано практику міцної співпраці з такими вузами як Український державний педагогічний університет імені Драгоманова, Львівський державний університет ім.І.Я.Франка, Тенопольський педагогічний інститут, Камянець-Подільський педагогічний інститут, Харківський технологічний університет, Харківський авіаційний інститут, Львівська академія ветеринарної медицини, Український державний лісотехнічний університет, Національна академія прикордонних військ України ім.Б.Хмельницького, Київський університет "КПЇ", Хмельницький університет управління і права.


У серпні 1998 року на посаду директора Хмельницького спеціалізованого ліцею-інтернату призначена Павлишина Валентина Миколаївна

Заклад продрвжував роботу в умовах оренди. Гостро стояло питання про забезпечення закладу власним приміщенням. Розглядались різні варіанти. І у березні 1999 року за підтримки Хмельницької обласної ради та Хмельницької державної адміністрації виходить наказ начальника обласного управління освіти Войтенка В.І. №9 «Про передачу на баланс Хмельницького спеціалізованого ліцею-інтернату незавершеного будівництва школи-інтернату по вул.Озерній, 14». Уже 22 січня 2001 року Робочою комісією вводиться в експлуатацію І черга новобудови – гуртожиток і третина класних аудиторій. Нарешті ліцей отримав власне приміщення! Будівництво продовжувалося і поступово вводяться в експлуатацію гуртожитки, решта класних аудиторій, спортивний зал і спортивний майданчик, актова зала і їдальня. Завершилося будівництво у 2012 році добудовою окремого навчального корпусу та басейну.
Під керівництвом директора Павлишеної Валентини Миколаївни педагогічний колектив ліцею спрямовує свою роботу на створення належних умов для якісного навчання та виховання ліцеїстів, розвитку їх здібностей. Атмосфера творчості сприяє високій результативності у роботі ліцею.
Найбільшою гордістю закладу стали досягнення ліцеїстів. Серед найкращих: Шелеп’юк Андрій, 2005 р., бронзовий призер Міжнародної олімпіади з хімії, Гончарук Альона, учасник Міжнародної олімпіади з біології, 2011р., Данішевський Андрій, срібний призер VII Кубку Європи з розв’язування логічних задач, 2007 р.,
Президентськими стипендіатами стали ліцеїсти: Кривов’яз Тетяна, (укр..мова та літ., 2010 р.), Гончарук Альона (біологія, 2011 р.).
Учні ліцею гідно представляли заклад та область на Всеукраїнських турнірах: юних істориків (м.Херсон, 2004 р., м.Запоріжжя, 2005 р., м.Суми, 2006 р., м.Чернівці, 2007 р., м.Славута, 2009 р.), правознавців (м.Харків, 2006 р.), географів (м. Комсомольськ, 2008 р.), біологів (м. Новгород-Сіверський, 2008 р., м. Житомир, 2012 р.), інформатиків (м. Херсон, 2012 р.).
За версією журналу «Фокус», у 2012 році заклад посів 13 місце серед 50 найкращих закладів України за результатами ЗНО.

З серпня 2012 р. ліцей очолив Юрій Іванович Курманський

Плани на майбутнє великі, а головне перспективні вважає Юрій Іванович. Всі приміщення, де здійснюється навчальний процес, мають бути обладнані сучасною технікою, забезпечений необмежений доступ до Інтернету. Завдяки великим зузиллям Ю.І.Курманського у ліцеї створені необхідні умови для здобуття якісної середньої освіти через покращення навчально-матеріальної бази.

У ліцеї створено максимально комфортні умови життєдіяльності, які сприяють формуванню ситуації успіху, що, в свою чергу, пробуджує свідому мотивацію до самовдосконалення, саморозвитку, самореалізації кожної особистості.
Директор упевнений, що сучасний навчальний заклад має стати школою успіху, де кожен відчуває підтримку і розуміння, має потенціал для творчого зростання, вірить у власні сили.

Вже більше 20 років працює наш заклад, підтримує тільки йому властиві традиції. Набутий досвід роботи дозволяє стверджувати, що створена в ліцеї освітня система дає свої результати.

 

Ліцеїст - не назва.
Ліцеїст - ім`я.
Школа - коло друзів,
А ліцей - сім`я.
випускник філологічного профілю Євген Чорний


ПРАПОР ЛІЦЕЮ



Прапор являє собою прямокутне полотнище. На темно-синьому фоні майорить герб ліцею, який виконаний в сріблясто-білих тонах за виключенням голубого глобуса, червоних книг. Внизу золотими літерами написана назва учбового закладу: Хмельницький спеціалізований ліцей-інтернат поглибленої підготовки в галузі науки.

Синій колір символізує великодушність. Вказує на чесність, вірність, бездоганність.
Золото означає віру, справедливість, милосердя та багатство.
Срібло символізує благородство, відвертість, а також чистоту, невинність і правдивість.

 

 

 


ГЕРБ ЛІЦЕЮ



Основою герба є синє коло, в якому розташоване жовто-палаюче сонце з ребристими променями. По нижньому краю йдуть шкільні атрибути: глобус, книги, хімічні колби, мікроскоп. Все це обрамлене золотистим колоссям. Сонце - символ світла, тепла. Означає центр, ядро, серце, внутрішнє «Я». Воно займає центральне місце в світо-космосі, являється центром тяготіння, тому означає все, що захоплює увагу, розуміння, символізує свідомість, є джерелом творчих і життєвих сил.


У кожній людині є сонце, тільки дайте йому світити. (Сократ)

 

 

 

 


ГІМН ЛІЦЕЮ

Мов зоря золота постає
Україна з минулого, браття,
У серцях юних струменем б`є
В нас ясне применисте завзяття.

Приспів
Ліцеїсти, пліч-о-пліч
Всі з`єднаймося у лави.
Над просторами держави
Хай лунає гордий клич!

Неосяжні науки країни
Нас чарують красою своєю,
Завжди будем любити її
І плекати во славу ліцею

Приспів
Ліцеїсти, пліч-о-пліч
Всі з`єднаймося у лави.
Над просторами держави
Хай лунає гордий клич!

Слова і музика Народного аритиста України Миколи Балеми


КЛЯТВА ЛІЦЕЇСТА

Твоїм високим словом, Україно,
Твоїм, матусю, вишитим ім’ям
В оцій любові і дочки, і сина
Клянусь тобі і синім небесам.
Зернину знань нести у ріднім слові
До зір, до сонця, до усіх людей
І знать, що в підмурівку, в основі є Я,
Є Ви і рідний наш ліцей.

Клянусь бути вірним славним традиціям українського народу.
Клянусь!
Обіцяю, що моєю поведінкою будуть пишатися і вчителі, і батьки.
Обіцяю!
Даю слово віддавати на благо України свої здібності й здобуті знання.
Мої перемоги – це перемоги ліцею.
Я – частина його історії.
Даю слово!

Back to top