24 листопада 2016 року у актовій залі Хмельницького спеціалізованого ліцею-інтернату поглибленої підготовки у галузі науки відбулись урочистості з нагоди інавгурації новообраного голови Координаційної Ради. За результатами виборів, що відбулись 15.11.2016 р., із шести кандидатів більшість голосів отримала учениця 14 групи економічного профілю Владислава Поліщук.

З вітальним словом до учнівської громади звернувся директор ліцею Ю. І. Курманський, який зауважив, що очолити Координаційну раду є почесно і досить відповідально, що приємно, коли немає байдужості і кожен учень відчуває себе частиною дружньої ліцейної родини. Юрій Іванович щиро привітав Владиславу Поліщук, вручивши їй відповідне посвідчення і записник.

Квітами новообраного керівника привітали однокласники, учні 14 групи економічного профілю, обіцяючи дружню підтримку і допомогу.

Владислава Поліщук виголосила присягу голови Координаційної ради, обіцяючи бути гарантом дотримання усіх прав і свобод учнівського колективу, достойно нести звання керівника учнівського самоврядування.
Музичним дарунком для усіх стала пісня про Україну у виконанні Оксани Музики.
Бажаємо новому керівнику Координаційної Ради наснаги, креативних ідей, виважених рішень та успіхів на новій посаді.

 

Відповідно до Концепції освітньої діяльності, Національної доктрини розвитку освіти, Статуту ліцею, на виконання Декларації прав людини і Конвенції ООН про права дитини на сучасному етапі розбудови правової держави та громадянського суспільства для залучення вихованців до державно-громадської форми управління роботою ліцею створено систему учнівського самоврядування.

Організаційно-методичний супровід проекту здійснюють директор ліцею, заступники директора з навчальної роботи, навчально-методичної роботи, виховної роботи, соціальний педагог, психолог. Органом учнівського самоврядування у закладі є координаційна рада, що обирається на один навчальний рік. До неї входять представник з кожної групи, голова КР та його заступник.

Із урахуванням традицій, особливостей діяльності ліцею, інтересів і запитів учнів координаційна рада учнівського самоврядування складає план роботи на навчальний рік, який згодом коригує і доповнює протягом року. Засідання ради проводять два рази на місяць. Голови та активісти комісій зустрічаються на щотижневих оперативних нарадах із різних напрямів діяльності.

Голова координаційної ради організовує діяльність ради відповідно до плану роботи, виконання рішень, організовує навчання голів комісій, систематично проводить засідання ради, представляє інтереси учнів на рівні педколективу та батьківського комітету, взаємодіє з директором ліцею, заступником директора з виховної роботи.

Заступник голови за відсутності голови виконує його обов'язки, здійснює контроль за виконанням доручень членами ради, відповідає за ведення документації, організовує навчання членів ради, взаємодіє з головою ради.

Комісія навчання і творчості:

  • організація взаємодопомоги у навчанні;
  • консультативна допомога з предметів;
  • контроль за відвідуванням уроків;
  • участь в організації предметних тижнів, олімпіад, конкурсів;
  • визначення рейтингу успішності груп.

Комісія дисципліни і порядку:

  • організація чергування у ліцеї, прибирання закріпленої території;
  • здійснення профілактичної антиалкогольної, антитютюнової, антинаркотичної роботи, пропагування здорового способу життя;
  • визначення рейтингу поведінки та суспільної активності груп;
  • організація конкурсу «Краща кімната гуртожитку»;
  • сприяння вихованню в учнів бережливого ставлення до ліцейного майна.

Комісія культури і відпочинку:

  • організація змістовного дозвілля;
  • залучення ліцеїстів до творчих справ;
  • проведення традиційних загальношкільних свят;
  • організація конкурсу «Ліцеїст року»

Комісія преси та інформації:

вивчення думки учнів про ліцейне життя;
висвітлення подій ліцейного життя;
оформлення плакатів, стінгазет, оголошень.

З метою активного функціонування ліцейного самоврядування адміністрація спільно з учнівським активом та батьківською громадою розробили та впровадили такі нормативні документи:

Статутні вимоги до ліцеїстів;
Правила проживання у гуртожитку;
положення про координаційну раду ліцею;
положення про голову координаційної ради;
положення про вибори голови координаційної ради;
положення про конкурси «Учень року», «Клас року»;
обов'язки чергового учня по ліцею;
обов’язки чергового по їдальні;
тристороння угода про співпрацю між адміністрацією, батьківським комітетом та ліцеїстами.

Щороку в жовтні в закладі проходить день самоврядування. Цілий день навчально-виховним процесом керує учнівське самоврядування: уроки проводять учні, у їдальні допомагають теж учні, вони ж замінюють кураторів й адміністрацію.
Учнівська рада досить серйозно ставиться до виконання режиму дня, вирішує багато питань. Ліцеїст, який виконує обов’язки психолога, проводить анкетування, де з'ясовує, що вдалося у день самоврядування, а над чим ще треба працювати. За останнім анкетуванням, 100% респондентів вважають, що день самоврядування потрібен для учнів, а 55% пропонують проводити такі дні один раз на місяць, щоб усі учні могли спробувати себе в ролі вчителя.

Найяскравіші враження від дня самоврядування є такими:

чудово проведений мною урок;
зрозумів, як складно бути вчителем;
зміг проявити себе в управлінні;
висока відповідальність учнів.

 

Кожна із 4 комісій учнівського самоврядування контролює певну ділянку роботи протягом навчального року. На підставі досягнутих результатів учнями і класними колективами рада учнівського самоврядування за участю адміністрації ліцею та батьківського комітету підбивають підсумки й оголошують переможців.
Головним завданням учнівського самоврядування є формування і розвиток соціально-активної, гуманістично-спрямованої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості.
Цінність учнівського самоврядування полягає в тому, що учні глибоко і всебічно проникають у сутність своїх прав і обов'язків.
Учнівське самоврядування ліцею — це старт для початку професійного зростання, можливість навчатися, бути відповідальним за себе й інших.
Організація учнівського самоврядування у дитячому колективі — надзвичайно складний і багатоплановий процес. Він вимагає від педагогічного колективу чималих спільних зусиль, єдності в цій роботі, постійного пошуку нових форм і методів організаційної діяльності учнів.

Back to top