Стратегія
розвитку Хмельницького ліцею Хмельницької обласної ради
на 2024/2027 р.р.

Хмельницький ліцей Хмельницької обласної ради – це академічний заклад, який передбачає профільне навчання на основі поєднання змісту освіти, визначеного стандартом профільної середньої освіти, і поглибленого вивчення окремих предметів з урахуванням здібностей та освітніх потреб здобувачів освіти з орієнтацією на продовження навчання на вищих рівнях.
Місія ліцею – кожному ліцеїсту гідні й необхідні умови розвитку та реалізації свого потенціалу для власного й суспільного блага.
Мета :
- створення наукового ліцею-інтернату – закладу спеціалізованої освіти, що забезпечує здобуття профільної середньої освіти наукового профілю та має у своїй структурі пансіон з повним утриманням здобувачів загальної середньої освіти;
- розширення співпраці з Хмельницьким обласним інститутом післядипломної педагогічної освіти, Хмельницьким територіальним відділенням Національного центру « Мала академія наук України», поглиблення та урізноманітнення форм співпраці з вищими навчальними закладами м. Хмельницького з метою створення належних умов для організації науково-дослідницької роботи учителів та учнів ліцею;
- розширення співпраці з вищими навчальними закладами України, лабораторіями Інституту педагогіки АПН України;
- удосконалення роботи предметних кафедр педагогічних працівників з метою провадження науково- дослідницької, експериментальної, методичної роботи педагогів, координації наково-дослідницької діяльності учнів;
- створення піклувальної ради закладу;
- створення умов для гармонійного розвитку ліцеїстів шляхом співпраці учнів, батьків, учителів, громади, через відкриті стосунки, беззаперечне прийняття дитини, свободу й творчість учителя.
Завдання:
- здійснення освітньої діяльності, спрямованої на залучення та підготовку учнів до наукової , науково-технічної та експерементальної діяльності;
- забезпечення здобуття учнями освіти понад вимоги відповідного державного освітнього стандарту;
- організація навчання учнів, які виявили здібності у певній освітній галузі відповідно до наукового профілю закладу освіти;
- підготовка випускників ліцею, здатних до успішної самореалізації в суспільстві, що володіють ключовими життєвими компентентностями та наскрізними вміннями «Нової української школи» - особистостей, інноваторів, патріотів;
- Розбудова внутрішньої системи забезпечення якості освіти.
План
стратегічного розвитку закладу спрямований на:
Виконання:
- Конституції України;
- Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», інших законодавчих та підзаконних актів законодавства у сфері освіти і науки, рішень ( розпоряджень) засновника або уповноваженого ним органу, власних установчих документів.
Реалізацію:
- сучасної державної політики в освітянській галузі на основі державно-громадської взаємодії з урахуванням сучасних тенденцій розвитку освіти та потреб учасників навчально-виховного процесу;
- нормативно-правових актів щодо розвитку освітньої галузі;

Створення належних умов для:
- реалізації інтелектуальної творчої діяльності, спрямованої на одержання нових знань та пошук шляхів їх застування, основними видами якої є фундаментальні та прикладні наукові дослідження;
- реалізації наукової діяльності, спрямованої на одержання і використання нових знань для розв’язання технологічних, інженерних, економічних, соціальних та гуманітарних проблем;
- набуття знань щодо провадження інноваційної діяльності з метою подальшого провадження підприємництва та впровадження результатів наукової та науково-технічної діяльності;
- розвитку інноваційної культури;
- забезпечення індивідуальної освітньої траєкторії учнів;
- доступного та якісного освітнього середовища;
- рівного доступу до освіти талановитої молоді області, підтримки та розвитку обдарованих учнів;
- гуманних відносин в освітньому закладі;
- соціально-психологічного захисту учасників освітнього процесу, фізичного розвитку та зміцнення здоров’я учнів, формування здорового способу життя.
- необхідної матеріально-технічної бази;

Основоположні принципи, що регламентуватимуть роботу Хмельницького ліцею ІІ-ІІІ ступенів Хмельницької обласної ради:

людиноцентризм;
верховенство права;
забезпечення якості освіти та якості освітньої діяльності;
забезпечення рівного доступу до освіти без дискримінації за будь-якими ознаками, у тому числі за ознакою інвалідності;
науковий характер освіти;
цілісність і наступність системи освіти;
прозорість і публічність прийняття та виконання управлінських рішень;
відповідальність і підзвітність перед суспільством;
нерозривний зв’язок із світовою та національною історією, культурою, національними традиціями;
свобода у виборі видів, форм і темпу здобуття освіти, освітньої програми;
фінансова, академічна, кадрова та організаційна автономія у межах, визначених законом;
гуманізм;
демократизм;
єдність навчання, виховання та розвитку;
виховання патріотизму, поваги до культурних цінностей Українського народу, його історико-культурного надбання і традицій;
формування усвідомленої потреби в дотриманні Конституції та законів України, нетерпимості до їх порушення;
формування поваги до прав і свобод людини, нетерпимості до приниження її честі та гідності, фізичного або психічного насильства, а також до дискримінації за будь-якими ознаками;
формування громадянської культури та культури демократії;
формування культури здорового способу життя, екологічної культури і дбайливого ставлення до довкілля;
сприяння навчанню впродовж життя;
інтеграція у міжнародний освітній та науковий простір;
нетерпимість до проявів корупції та хабарництва;

Діяльність ліцею базується на принципах незалежності від політичних, громадських і релігійних організацій та об'єднань, взаємозв'язку розумового, морального, фізичного й естетичного виховання, органічного поєднання загальнолюдських духовних цінностей із національною історією і культурою, науковості, розвивального характеру навчання та його індивідуалізації, та передбачає:
1. Самостійність закладу у вирішенні основних питань змісту його діяльності, розвитку різноманітних форм співпраці й партнерства, установлення довір'я між учасниками педагогічної діяльності.
2. Науковість та ефективність навчально-виховного процесу на основі сучасних педагогічних досягнень.
3. Демократизм і гуманізм освітнього процесу.
4. Збереження, передачу, відновлення й розвиток української національної культури та культури народів світу засобами освіти.
5. Раціональність та доцільність вибору форм і засобів освіти й виховання для задоволення духовних запитів дитини, її пізнавальних та інтелектуальних можливостей, інтересів.
6. Забезпечення фізичного розвитку дитини, збереження її життя і здоров'я.
7. Створення чіткої інноваційної системи освіти.
8. Творчий пошук резервів і джерел вдосконалення роботи ліцею.
9. Етичність стосунків усіх учасників навчально-виховного процесу.


Ключові переваги стратегії закладу:
1. Забезпечення нового змісту освіти (гуманізація, диференціація, інтеграція, науковість) через широке застосування новітніх інформаційних технологій, педагогіки плюралізму і партнерства.
2. Комплексний підхід до розбудови школи і розвитку учня.
3. Орієнтація на створення ситуації успіху та позитивний результат

Стратегічний план розвитку Хмельницького ліцею ІІ-ІІІ ступенів Хмельницької обласної ради розрахований на 5 років і включає в себе:

1. Освітню та виховну складову.
2. Методичну складову.
3. Систему збереження та зміцнення здоров’я ліцеїста та вчителя.
4. Матеріально-технічну складову.

1. Освітня складова
1.1. Утвердження інноваційного навчання, націленого на:
- новий зміст освіти, заснований на формуванні компентентностей , потрібних для успішної самореалізації в суспільстві;
- орієнтацію на потреби учня в освітньому процесі, дитиноцентризм;
- створення сучасного освітнього середовища в закладі, яке забезпечить необхідні умови, засоби і технології для успішного навчання учнів;
- вдосконалення профільного навчання, забезпечення через профільність досягнення ліцеїстами необхідного рівня базової компетентності, успішного вибору подальшого освітнього та професійного шляху;
- забезпечення належної допрофільної підготовки учнів;
- формування особистості, здатної вносити інноваційні зміни в існуючу культуру і середовище, успішно розв’язувати проблемні ситуації, які постають як перед окремою людиною так і перед суспільством;
- залучення ліцеїстів до активної навчально-пізнавальної діяльності, що характеризується інтенсивною багатосторонньою комунікацією суб’єктів діяльності, обміном інформацією, результатами діяльності учнів між собою і вчителем, участю учнів у всеукраїнських та міжнародних заходах змагального характеру наукового напряму ( конкурсах, олімпіадах, турнірах тощо)
- спонукання учнів до ініціативності, творчого підходу та активної позиції у всіх видах діяльності;
- здобування знань і вмінь, конструювання власного образу світу, формування ключових компетентностей самим учнем, що значно підвищує результативність освітнього процесу;
- становлення індивідуально-особистісної технології життєтворчості, орієнтація ліцеїстів на життєву самовизначеність, майбутню професію, трудову діяльність.
1.2. Модернізація змісту освіти відповідно до основних пріоритетів:
- особистісної та компетентнісної орієнтованості, спрямованості на гармонійний розвиток особистості, гуманітаризації та фундаменталізації змісту, його міжпредметної інтеграції, доступності, посилення діяльнісного і креативного складників змісту, його виховного потенціалу, зокрема в напрямі громадянського і національно-патріотичного виховання ліцеїстів.
- забезпечення роботи ліцею відповідно до вимог суспільного замовлення з поєднанням інтелектуальних, творчих, функціональних можливостей кожної дитини, закладу в цілому з виховно-розвиваючими можливостями і потребами сім’ї, громади, недержавних організацій.
- продовження виконання державного замовлення на освіту ліцеїстів в рамках Держстандарту школи в повному обсязі і високоякісно, забезпечення випускникам ліцею свободи вибору та широких перспектив у майбутньому.
- створення якісної системи психолого-педагогічного супроводу навчального процесу для покращення ефективності на засадах гуманітаризації освіти.
- забезпечення комплексної інформатизації навчального процесу, та використання новітніх інформаційних технологій освітньої практики;
- здійснення загальнообов’язкової освіти в атмосфері вільного творчого навчання у поєднанні з набуттям практичних навичок.
- утвердження ліцею, як закладу, де основні зусилля спрямовуються на розвиток творчих здібностей та громадянської компетентності вихованців.
- продовження та вдосконалення науково-експериментальної роботи в навчальному закладі;
- створення на базі ліцею мережі районних філій з метою допрофільної підготовки майбутніх ліцеїстів;
- запровадження в ліцеї проекту «Обдарована дитина»;
- створення в ліцеї єдиного освітнього інформаційного центру;
- створення належних умов для організації науково-дослідницьких робіт учителів та учнів:
- розвиток комунікативних навичок ліцеїстів у володінні іноземними мовами;
- участь в міжнародних освітніх проектах та грантах;
- налагодження мережевих взаємодій з іншими закладами, розвиток ліцею як відкритої освітньої системи;

2. Виховна
Виховна робота у ліцеї спрямована на формування учня як активного, свідомого, творчого суб’єкта навчально-виховного процесу відповідно до Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді, Концепції громадянської освіти та виховання, Обласної програми правової освіти населення на 2016/2020 рр.
Для реалізації та втілення у життя відповідних завдань розроблено план заходів, які передбачають:
- забезпечення наступності та системності національно-патріотичного виховання з учнями 9, 10, 11 класів;
- залучення юнаків і дівчат до вивчення культури, історії України, пропагування кращих здобутків національної спадщини, підтримку професійної та самодіяльної художньої творчості, діяльності творчих об'єднань, гуртків, організація екскурсій, зустрічей з цікавими людьми;
- проведення спортивних змагань, заходів військово-патріотичного виховання, спрямованих на утвердження здорового способу життя сучасної молоді;
- розвиток системи профорієнтаційної діяльності щодо подальшої самореалізації особистості у сучасному освітньому просторі;
- виховання загальнолюдських цінностей, національної самобутності через традиційні та інноваційні технології у навчально-виховному процесі;
- виховання правової культури в умовах демократичного суспільства;
- створення громадської організації «Батьківський форум» з метою реалізації формули партнерства «учитель – учень – батьки»;
- формування національної самоідентичності та міжкультурної толерантності з урахуванням внутрішніх міжетнічних, міжрелігійних відносин і перспектив подальшої інтеграції українського суспільства у європейський простір.
3. Методична складова
- запровадження компетентнісно-орієнтованих методик, технологій навчання та оцінювання результатів навчання;
- створення інформаційно-освітнього середовища, яке враховує пізнавальні особливості учнів та їхні здібності, їх інтереси й освітні потреби;
- використання інформаційно-комунікаційних технологій навчання;
- створення умов для поліпшення психолого-педагогічної, інформаційної, методичної та практичної підготовки педагогів ліцею;
- стимулювання педагогів до особистого і професійного зростання;
- вивчення якості забезпечення освітнього процесу педагогічними кадрами, готових до роботи в нових умовах;
- створення умов для активної постійно діючої системи безперервної освіти педагогів, оптимальних умов для реалізації інноваційних проектів та співробітництва між учителями-фахівцями, втілення педагогіки партнерства;
- створення системи методичних заходів щодо розвитку професійної компетентності, інтелектуально-кадрового потенціалу вчителів, поширення та впровадження інноваційного досвіду роботи;
- посилення інтелектуально-кадрового потенціалу як важливого ресурсу інноваційного розвитку та ефективної діяльності навчального закладу;


4. Система збереження і зміцнення здоров’я учня та вчителя
- забезпечення виконання освітньої програми розвитку «Школа здоров’я» з метою формування в учнів позитивного відношення до здорового способу життя.
- створення в ліцеї цілісної системи позитивного підходу до здорового способу життя, забезпечення якісної підготовки здоров’язберігаючих технологій навчання та виховання.
- сприяння формуванню підстав для критичного мислення відносно знань, навичок, практичних дій, направлених на збереження здоров’я.
- забезпечення учнів необхідною інформацією для формування особистої стратегії, яка б дозволила зберегти і зміцнити здоров’я.
- створення науково-інформаційного простору з питань збереження та зміцнення здоров’я учасників навчально-виховного процесу.
- розширення та урізноманітнення шляхів взаємодії школи, батьків і громадськості в контексті зміцнення здоров’я.


5. Навчально – матеріальна база.

1. Оснащення десяти профільних кабінетів (крім існуючих) найсучаснішими засобами навчання (інтерактивні комплекси, комп’ютерна та розмножувальна техніка, мультимедійні засоби).

2. Завершення робіт по реконструкції даху ліцею та утеплення зовнішніх стін.

3. Поетапний ремонт трьох корпусів гуртожитку.

4. Будівництво індивідуальної твердопаливної котельні та заміна системи тепло-водопостачання.

5. Заміна мережі освітлення в навчальних аудиторіях, коридорах, кімнатах гуртожитку.

6. Облаштування території ліцею ( тротуарна плитка, газони, клумби).

7. Створення умов для навчання дітей з особливими потребами.

Back to top