• ff1
  • 57
  • 55
  • 56
  • 58
loading...

Ліцейні новини

loading...

Повідомлення

loading...

Зразок тесту для вступного випробування з англійської мови - 2019 р:

1. LISTENING
Read sentences A-F. Then listen and match them with the speakers (1-5). There is one extra sentence that you don’t need.

2. USE OF ENGLISH.
Complete the gaps:
I am Dr. Watson, a friend of Sherlock Holmes. I am going to tell you a story (1) _____ happened long ago. One evening a man came to see us. His name was Hilton Soames. Mr. Soames was a professor at one of the University colleges. When he came in we saw at once from his face that something (2) _____ to him. It was clear that our visitor was worried. "I hope, Mr. Holmes", he said, "that you can give me (3) _____ hours of your time. A very unpleasant thing has happened at our college." "I am very busy now", my friend answered. "Can't you go to the police and ask them to help you?" "No, Mr. Holmes", said the professor. "I can't. Nobody (4) _____ know what I’m going to tell you, not even police". Mr. Soames explained that they couldn't have a scandal at their college and he asked us to keep his secret. Only you can help us", he said. At (5) _____ words Sherlock could not say "no". He had to agree to do what he could. Sherlock Holmes asked the professor to tell us his story and assured him that it would remain secret. The professor began his story. It was too strange that we took a great interest (6) _____ it.

1. A which B what C who D when
2. A had happened B happened C was happened D was happened
3. A a little B little C few D a few
4. A mustn’t B must C can D has
5. A this B that C these D the
6. A in B at C on D of

3. READING.

Read the text and choose the best answers.

A gift to remember

Are you looking for a gift that is different? Perhaps you don’t want to give your best friend or your mum and dad the same presents as everyone else does. What can you buy that they will always remember? Why not get them an ‘experience gift’?
The presents that people give have changed a lot in recent years and there has been a big rise in the number of people giving ‘experience gifts’ to celebrate those special occasions. This can be a flying lesson in a helicopter, a day on a race track, an afternoon in a hot air balloon or one of many other experiences that companies are advertising.
These experiences are usually very exciting. An 80-year-old man celebrated his birthday by flying a Tiger Moth, an aeroplane from the 1930s. When he landed he said, ‘That was a fantastic experience! I’ve always wanted to go in a Tiger Moth. I never thought I could learn how to fly one. For my 90th birthday I want to drive a Ferrari round a race track!’
Luckily, the cost of an ‘experience gift’ always includes insurance!

1 People today look for presents
A the person will like.
B the person needs.
C the person will remember.
D they would like themselves.
2. An ‘experience gift’
A is a special party.
B is a book about the person’s life.
C is very expensive.
D is usually something the person hasn’t done before.
3. You can
A buy an ‘experience gift’ from a shop.
B buy an ‘experience gift’ from a company.
C arrange an ‘experience gift’ yourself.
D buy some very cheap ‘experience gifts’.
4. The 80-year-old
A enjoyed the experience.
B was scared.
C went in a Tiger Moth when he was younger.
D was a passenger in the plane.
5. The 80-year-old
A wants to buy a Ferrari.
B wants to watch car racing.
C thinks he will live another ten years.
doesn’t like fast cars.

4. WRITING.

Imagine you are on holiday in another country. Write a postcard to a friend. Include the following information:
• where you are staying and what it’s like;
• what you did yesterday;
• your plans for the next few days.


Завдання для вступних випробувань з англійської мови складено відповідно до чинної Програми загальноосвітніх навчальних закладів з іноземних мов, затвердженої Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України.

Зміст і формат іспиту враховує головну мету навчання іноземної мови в загальноосвітніх навчальних закладах – формування в учнів комунікативної компетенції, базою для якої слугують комунікативні вміння, сформовані на основі мовних знань і навичок.
Об’єктами контролю є лексичний і граматичний аспекти іншомовної комунікації через аудіювання, читання, використання мови та письмо як види мовленнєвої діяльності.
Частина «Аудіювання» містить завдання на встановлення відповідності, а саме визначити, якому мовцю відповідає певне твердження. Кількість балів за виконання завдання – 2,5.
У частині «Використання мови» учням пропонується невеликий текст з пропущеними граматичними одиницями (вибір однієї правильної відповіді з чотирьох). Зміст тестових завдань відповідає сферам і тематиці ситуативного спілкування, зазначеним у шкільній навчальній програмі. Текст містить шість тестових завдань, кожна правильна відповідь оцінюється в 0,25 бала. Загальна кількість балів за виконання завдання – 1,5.
Частина «Читання» містить текст та завдання до тексту з вибором однієї правильної відповіді. Розуміння тексту перевіряється за допомогою п’яти тестових завдань, кожна правильна відповідь оцінюється в 0,6 бала. Загальна кількість балів за виконання завдання – 3.
Частина «Письмо» містить одне завдання відкритої форми, яке передбачає створення власного висловлення відповідно до запропонованої комунікативної ситуації. Максимальна кількість балів, яку учень може отримати за розгорнуту відповідь – 5.

Back to top